Knubbis!

Idag var vi som sagt pa besök hos Fru Doktor och det gick bara bra. Jag berättade lite om besvären jag hade haft i helgen (kramper och förvärkar och lite sant smatt och gott), sa hon kollade lite extra och kunde konstatera att Isabella kommer inte att bli prematur, hon ligger med huvudet ner, men 4.5 cm fran att fixera sig, sa hon är inte paväg ut än. Däremot är hon uppenbarligen en liten knubbis, tihi, magmattet lag som det gör hon normalt bebisar i v 35, och jag är "bara" i v 33. Huvudet är dock normalstort och det är ju det som RAKNAS! Alltsom allt är hon nu 38 cm och väger 2154 gram. Och att hon är knubbif är ju bara bra, det visar ju att hon har mina gener, haha. Allt annat sag ocksa bra ut, perfekt blodtryck, järnvärdet bra och sa vidare. Jag fragade lite om igangsättning, att jag är "rädd" att det blir det denna gangen ocksa eftersom det blev det förra gangen. Hon lovade att hon ska reta hinnorna lite besöket precis innan BF för att försöka reta fram en förlossning pa det sättet, tack sa mycket! Kan inte fatta hur snabbt tiden har börjat ga igen, 54 dagar kvar till BF idag!
Efter maten sa firade vi (bristen pa extrem viktuppgang ä sa länge under graviditeten) med att äta Karnevalskaka, mumma. Vad gäller vikten känner jag mig coolugn att "allt" kommer att vara borta SNABBT, eftersom jag fortfarande ligger inom gränsen av "tillaten" vikt. Inte en chans att det gar över 20 kg, utan jag tror att det stannar nanstans pa 16-17. Nagra kilon mer än med Alexander, men hey, det kan jag leva med!

Kommentarer
Fru Evelina - HappilyEverAfter.se
2010-01-25 klockan 21:55:41    URL: http://happilyeverafter.se

Vad skönt att allt är bra med henne!

Min bm sa att Elion hade litet huvud hahaha! 37 cm var det, ganska stort med andra ord ;-).

Fredrik frågade vad jag hade skrivit som du syftade på - jamen det i inlägget sa jag. Hehe, så illa tyckte han det var ;-)

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin