Hos doktorn igar

Igar var vi ju som sagt hos doktorn och tittade Bebis! Det var verkligen en överväldigande känsla att titta pa Bebis pa skärmen samtidigt som jag lag och vinkade till Alexander. Tror det var först da som det gick upp för mig att jag snart kommer att ha tva barn! Och för första gangen fick jag inte mindre panikkänsla när jag tänkte pa det.

Allt sag bra ut, hade jättebra blodtryck, gar inte upp vansinnigt mycket i vikt, det var lite minder än jag hade räknat med (+3.5 kg än sa länge.) Jag ska kolla sen papprena fran när jag var gravid med Alexander och se hur "snabbt och mycket" jag gick upp i vikt da. Jag berättade för doktorn om att jag redan har riktigt ont i höfterna, ryggen och ischias, och hon sa att blir det värre sa maste jag börja med sjukgymnastik.
Sen var det dags att titta pa Bebis! Det första man sag tydligt var näsan, och redan da var doktorn jätteglad och sa att det var en perfekt näsa. Uppenbarligen ser man det snabbt pa näsan om det skulle vara nat kromosomfel. Bebis hade 5 fingrar pa varje hand, även det tyder pa att det inte är nat kromosomfel, hade det varit 4 hade det varit ok det med, men 6 sa hade det kunnat vara nat. Hon tyckte att allt sag perfekt ut, men det slutgiltliga resultatet kommer nästa vecka. Magen var ocksa igenväxt och huvet sag jättebra ut. Vi är mer än nöjda!
Passade även pa att fraga om hon kunde se om det är en pojke eller flicka, hihi, och hon kollade i det omradet och visade det för oss, och hon kunde nog ge en gissning pa vad det var redan, men ville inte dela med sig förrän hon ser det helt tydligt. Men efter vad jag kunde se sa vill jag nog säga att det bor en liten Oliver där inne!

Kommentarer
Fru Evelina
2009-09-14 klockan 09:49:44    URL: http://happilyeverafter.se

åh vad roligt att allt gick bra! och så kul att förmodligen veta könet på den lille :-)!!



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin