Riktigt dalig stil

Igar kom Alex hem fran skolan och var riktigt ledsen. En ny säsong handboll startade efter lovet och uppenbarligen är alla hans kompisar i en annan lokal och Alex är kvar i gamla. Som han sa, för att han inte är tillräckligt bra... Sa till honom att ga till träningen och känna hur det känns och kolla om det verkligen stämmer. När han kommer hem fran träningen berättar han vilka det är som blivit flyttade och att det är för att de är äldre än Alex, detta enligt nya tränaren. Men det är sant jäkla bullshit, det är ju Alex klasskamrater och vi vet ju mycket väl när de fyller ar (en eller tva efter Alex). Stackarn var helt förstörd ett tag. Alltsa jag tycker det är sa dalig stil. Alex handboll var fram tills idag ettor och tvaor. Nu har de flyttat hälften (komiskt nog hälften där allas morsor dricker kaffe tillsammans och umgas pa fritiden, och har en större planbok om man säger sa, och sa klart endast schweizare....) medan Alex nu, är ensamma tvaan med ettorna. Kunde de fan inte ha gjort ett undantag? Jag är arg ledsen och besviken. Aven om han kanske inte är lika bra som de andra (dock mycket bättre än nagra av de som flyttades) sa är han 8 ar gammal. Sport ska väl fortfarande vara roligt och inte bara försöka ta attaringar till elitniva? Eller typ sortera ut efter ursprung och storlek pa planbok... Nej fy alltsa, jag är ARG.

Kommentarer
Johanna
2016-03-02 klockan 09:43:56

Fy fam vad vidrigt gjort! Det är fel på så många plan. I Sverige pågår nu en storsatsning på att aktivt HÖJA åldern där satsningen blir en del av sporten vilket jag är tror är väldigt bra. Jag hoppas att ni på något sätt kan få bort känslan hos honom att han inte duger, kanske verkligen framhäva att det beror på något annat.. Jag vet inte... Stackars grabb!

Svar: Men eller hur? Ju mer jag tänker pa det desto argare blir jag! Jag hade dessutom uppskattat mer om de hade varit ärliga om det till Alex, lägga fram pa ett fint sätt hur det egentligen ligger till istället för att ljuga om det. Han är ju inte dum det känns ju betydligt värre för honom att första att de ljuger.
Annika Zimmerli


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin