Pust

Ja jisses, det är inte lätt just nu. Orkar inte ga in pa detaljer, men jag är bara sa trött.

Helgen tillbringade vi med att möblera om ungefär halva lägenheten. Ungefär halvvvägs kände jag att jag orkar inte mer. Kändes inte som att det nansin skulle ta slut, men vi kämpade pa, och blev till slut klara.

 
Det var ungefär sahär det sag ut när orken bara försvann, suck. Men, vi är sa nöjda med slutresultatet.
 
 
Barnen är ocksa nöjda, och det är mycket mindre brak här hemma. Och en massa mer lek, det är ju sa spännande att kunna ga och hälsa pa varandra!
 
Pa fredag ska vi pa bröllop. Jag har en klänning och det är typ... allt. De som känner mig kanske förstar hur "illa" det är. Hade detta varit för säg 1 ar sedan sa hade jag haft allt planerat typ dagen efter inbjudan, men inte nu. Jag beställde skor i söndags, och nej de kändes inte alls bra. Sa nu beställde vi skor igar, och hoppas helt enkelt att de kommer innan fredag. Annars far vi aka och akuthandla skor innan bröllopet. Har ocksa skickat efter en underklänning, figurformande, som inte kommit än, och förmodligen inte kommer innan bröllopet heller. Bra planering va?
 
I mandags kom Alex hem fran KG och hade minsann bestämt att A och I skulle komma hit. Eftersom de är i olika grupper har A och I KG pa mandagseftermiddagar medan Alex har pa tisdagar. Men det löste vi fint, vi gick helt enkelt och hämtade dem. Sa glada pojkar det var som gick hem. Vi kom hit, jag och Alex hade bakat muffins och vi gick ut pa altanen och fikade. Sen gick pojkarna in en stund och spelade lite Playstation innan jag skickade ut dem igen pa garden. De kastade frisbee, spelade boule, sparkade fotboll och retades med L (hehe). Lite efter 5 gick de in igen och spelade nagra minuter innan I's mamma kom och hämtade honom. Alex och A spelade vidare en stund tills A's mamma kom vid halv 6. 
 
Igar kom Alex hem fran KG och berättade att han minsann skulle hem till A efter KG. Eftersom Alex är i tisdagsgruppen sa hade A och I kommit och hämtat honom- helt ensamma! Tur att jag inte visste det da, haha. Det är ända en bra bit hem till A. När Alex kom hem pa kvällen (Lars hämtade upp honom efter jobbet) berättade han att I är minsann inte välkommen hem till oss för att han bara sitter här och "gamear" hela tiden. Jag tappade verkligen hakan. Det är sa fel pa sa manga sätt. Först och främst är det inte sa det är. För det andra, om I's mamma nu känner pa det sättet sa kan hon väl prata med mig om det först? Naväl, vi far se i eftermiddag, för jag kommer att träffa henne pa handbollen. Ska bli kul att se om hon säger nagot.
 
Men nu ska jag knyta papper och städa badrum, tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin