Vilken fantastisk helg!

Ja, vi har verkligen haft en fantastisk helg!

Lars var ju i Spanien förra veckan, tisdag och onsdag. Jätteskönt med en torsdagledig mitt i veckan, sen jobbade Lars bara halvdag pa fredagen, och stannade hemma efter lunch. Pa eftermiddagen packade vi en ryggsäck med plastmuggar och sangria, och lite bröd och vattenmelon och körsbär och begav oss till en park här i närheten. Ungarna lekte, och vi pratade. Fredag morgon var dagen jag fick nog av att vänta och vänta, sa jag ringde ju som sagt till arkitekten. Sa skönt det är att ha det gjort, och att veta allt. Pa fedag kväll begav sig Lars till Basel och träffade pojkarna för middag och pubrundor. Jag och barnen sag fram emot en lugn kväll hemma... Ha! Tog inte mer än 1 timme efter att Lars hade gatt som Alex spydde ner hela mattan, fatöljen och bordet i vardagsrummet, suck! Ringde till Lars och kläckte nyheterna. Blev lagom förbannad och blev tvungen att ringa tillbaka en stund senare för att det störde mig sa mycket att han inte erbjöd sig att komma hem, haha. Jag och barnen gick och la oss i varan säng, men Alex kände att han hellre ville sova i sin säng, och Isabella ville samma sak. Alex gick till sitt rum och jag gick och la mig med Isabella. Ungefär 5 minuter senare kommer Alex och säger att han hade ont i magen. Fragade om han behövde kräkas och han sa nej. 5 sekunder senare angrade han sig och sa ja och ungefär da kräktes han ner halva hallen badrummet och väggarna och golvet, suck. Ungefär 30 minuter senare sov bada barnen, och jag bestämde mig för att sova jag med!

Pa lördag kom in massös man och son hit och lämnade en trampolin. Barnen var helt överlyckliga! Och ja, vi är ganska nöjda vi med. Posten kom med papprena och en broshyr om lägenheten. haha. Skickad med snabbpost, och anländer pa lördag morgon, lite desperata? Pa eftermiddagen begav vi oss till IKEA för att köpa ny matta för att ersätta den som Alex kräktes pa. Passade ocksa pa att köpa lite blommor till altanerna och sen tillbringade vi resten av dagen pa altanen, sa himla skönt. Söndagen var ungefär samma sak, hela dagen pa altanen, pa eftermiddagen begav vi oss till varat glasscafè, och sen tillbringade vi resten av dagen ute. Satt och drack lite vin och snackade skit med grannarna, det behövs det med. 
 
Imorse fick jag mig ett fniss när Lars ringde fran jobbet och sa att han fick ett mail fran arkitekten. Fragade om vi fatt broschyren och om vi fortfarande är intresserade? Ja, vi far väl se vad som händer, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin