Oj

Tiden gar snabbt när man har kul eller hur heter det? Har tänkt sa ofta pa att uppdatera, men det kommer hela tiden saker i vägen. En misslyckad semester i Frankrike, Alex olycka när katastrofungen skulle kasta honom i poolen och annat smatt och gott. Men vi lever och mar bra.

Idag har jag gjort plommonsylt. Vi var hemma hos Lars mamma i helgen och barnen tyckte det var sa kul att plocka plommon. Sakta men säkert har jag mer tid att göra sanahär saker, och mer och mer inser jag hur lite jag vill äta viss mat. I Frankrike t.ex var det väldigt lite utbud pa mat, sa det blev risotto pasta och bröd i en vecka. När vi kom hem sag jag gravid ut sa svullen var magen. En helg med nyttig mat senare sa hade magen gatt ner flera centimeter. Sjukt vad vissa saker gör med en. När Oma har sina äpplen klara tänker jag aka dit och sen ska jag aldrig mer köpa äpplemos. E nummer ska försvinna helt fran detta huset (fast i ärlighetens namn sa finns det inte sa mycket i Schweiz, jag har börjar kolla run). Sakta men säkert blir saker ersatta med ekologiska saker. Och vi mar sa mycket bättre, och för mig känns det sa bra att mina barn lär sig kvalitè när det gäller mat. Billigt är inte bättre!

 
Jag och Lars provsmakade varsin tesked, och jisses vad gott det blev. Japp, jag är stolt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin