Veckan som kommer

Igar efter lunch kände jag nat som jag inte känt pa länge. Ork och lust att städa och rensa. Oftast känner jag bara det ena, jag har ork men ingen lust, eller lust och ingen ork. Igar bytte jag sängkläder i alla sängar, rensade ut papper och tidningar, städade och fixade ordning kylskapet, organiserade och fixade barnens rum, och en massa annat smatt och gott. Sa skönt att ha det gjort. Morgonen tillbringade vi i badhuset, barnen älskar det, och Alex kämpar tappert för att lära sig att blir en riktigt bra simmare.
Till middag igar provade jag pa blomkalsmos för första gangen. Galet vad gott det var! Tror inte jag nansin kommer att äta potatismos igen! Vi blev inspirerade till att laga mer middag för att det var sa gott, sa vi bjöd in Lars pappa och fru pa middag nästa helg, haha, ja sa gott var det!

Veckan som kommer är fylld med vänskap. Pa torsdag beger vi oss till grannbyn och V, det är ett tag sen sist, och vi sprang in i varandra pa Coop förra veckan. Vet inte om jag sa det da, men V är en san människa som jag inte inser hur mycket jag saknar förrän jag träffar henne. Längtar tills pa torsdag. Pa fredag kommer M, C och N hit pa middag. Eller snarare, M lämnar av barnen, sen aker hon och jobbar 2 timmar medan vi fixar maten. Ska bli intressant... haha. Lars är iväg sa det är bara jag med 4 barn. Pa lördag beger vi oss till ostfabriken i Emmental och äter lunch, och pa söndag kommer som sagt farmor och farfar hit.

Vi har förresten hittat ett hus... Vi akte förbi det i lördags för att kolla läget, och fan, allt känns sa jäkla bra. Storleken, läget (älskar läget!). Det enda som inte är ok är priset. Kan inte direkt säga att vi har 980.000 chf (drygt 7 miljoner) att slänga upp sa pass snabbt. Visst, vi hade kunnat dra i en del tradar, men nej, det är inte värt det. Vi är bada överens, att när vi köper/bygger hus, sa ska vi ha tillräckligt med pengar för att ha lite kvar även efter att huset är köpt, och inte lägga alla sparpengar pa huset. Sa det är bara till att vänta lite till, och hoppas pa att det dyker upp nat liknade igen slutet av aret.

Nu är det dags för Zumba, weho!   

Kommentarer
Johanna
2014-01-27 klockan 10:21:12

Jag älskar också blomkålsmos, det passar bra till många olika rätter också. Om du inte har testat det redan så är blomkålsris också gott. Får inte lika många poäng som moset, men gott. Bara riv blomkålen och koka en liten stund.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin