Sa jäkla förbannad

Jag har velat blogga hela dagen sen Isabella kom fran tandläkaren, men jag ville att iskan skulle lägga sig först. Men det gör den inte.

Imorse var vi som sagt hos tandläkaren, och det var katastrof pa sa manga sätt. Först kom vi dit och Isabella var hur lugn som helst. Berättade i väntrummet att hon var lite rädd, men jag förklarade att det inte är nan fara. Väl inne hos tandläkaren insag jag att denna människan ska inte ha med barn att göra. Hon var väldigt otrevlig redan fran början och Isabella märkte av det direkt. Hon vägrade öppna munnen. Kringlade sig och hade sig, och tandläkaren förklarade först att snälla barn far minsann en leksak när dem är klara.Funkade inte. Da började hon säga saker som att snälla barn gar minsann till tandläkaren utan problem, är du inte ett snällt barn eftersom du haller pa sahär. Till slut öppnade Isabella munnen och det konstaterades att tanden är lös, men att alla andra tänder är perfekta, utan hal. Det sa hon förvissom om Alex ocksa, och nej, det var ju inte riktigt fallet... Naväl, sen kom vi till delen da Isabella skulle röntga. Inget farligt egentligen, saken sag ut som en After 8 ungefär som Isabella skulle bita pa. Hon vägrade. Och tandläkaren började igen fraga om Isabella var ett elakt barn och sa vidare. Fragade MIG om vi uppfostrar henne pa ett sant sätt att hon far göra som hon vill och alltid far sin vilja igenom. DET är en enorm förolämpning för mig! Och jag tycker inte ens att det gar att jämföra hur ett barn beter sig hemma och hur ett barn beter sig hos tandläkaren. I försöken att fa Isabeblla att röntga fick vi höra saker som "Det är jag som är tandäkare och da är det jag som bestämmer och nu bestämmer jag att du ska bita pa denna saken", Isabella blev mer och mer ledsen och verkligen grat och sa "Mamma, jag vill ga hem" varpa hon fick svaret,  "Hem far du inte ga förrän vi har gjort röntgen". Efter 20 minuters försök var tandläkaren skitförbannad och ungefär slängde ut oss "Nej, detta funkar inte, ni kan lika gärna ga hem nu". Tack, äntligen! Sen kom motsägelserna, att vi ska komma tillbaka efter 6 manader och da "hoppas vi att hon har mognat till lite och kan bete sig lite bättre". Men samtidigt sa hon att tanden definitivt är infekterad eftersom den är lös. Helt ärligt, om det nu är sa "allvarligt" sa kanske man inte ska vänta 6 manader? Vilket far mig att tro att det inte är sa allvarligt...
 
Och nej, leksak fick hon inte heller nan efter 30 minuters angest. För "Det är bara snälla barn som far leksaker hon tandläkaren och du var inget snällt barn." Att säga att jag är arg, det räcker nog inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin