Utomordentlig idè

Varje tisdag gar Alex eftermiddag i Kindergarden. Da är dem halvgrupp och gör lite andra saker. Idag fick jag den utomordentliga idèen att det är ju en perfekt dag att lata Isabella ga utan vagn till affären. Eller inte. Ungen är galen! Och jag trodde jag skulle börja grata, haha. Isabella är ju i den underbara aldern där det gar liksom inte att fa henne att lyssna, eller tvinga henne till nat, som att, ja halla handen när det kommer en massa bilar överallt. Eller säga at henne att stanna när hon springer iväg. Övning ger färdighet sägs det ju, men barnet är livsfarligt! Sen när vi kom fram till affären och jag insag vad jag hade pa listan grät jag en skvätt till. 3 paket blöjor (aktion), en kartong öl, mjölk och annat smatt och gott. Ölen fick stanna kvar i affären, den behövs ända inte förrän i helgen.

Det med blöjor... Ytterligare en sak Isabella vägrar. Jag drar mitt har och vet inte vad jag ska ta mig till med henne. Jag kan ju inte tvinga henne heller, det funkar ju inte sa. Hennes största argument är att det kommer inget pa toaletten och jag försöker förklara att det gar ju inte helt automatiskt. Men barnet vägrar toalett. Vägrar potta. Vägrar toalett-potta. Agh, vad gör man?

Kommentarer
Liselotte
2013-11-12 klockan 19:33:28    URL: http://www.fotoliselotte.se

Isac kan också få för sig att vara helt totalt livsfarlig om han inte sitter i vagnen. Han sprang halvvägs ut på gatan en gång, då hade jag hjärtat i halsgropen. Han har även sprungit in i trädgårdar. Det var därför vi köpte syskonvagnen, han är väldigt oberäknelig ibland! Framförallt när jag är själv med honom och Oliver, snacka om att man kan bli lite lätt stressad ;)

Svar: Ja, fast jag blir nog mer stressad av att ga med bara Isabella än att ga med bada tva :D Alex är sa inpräntad fran Kindergarden, han gar perfekt, inga problem alls. Skönare nästa när han är med, för da apar Isabella efter :D
Annika Zimmerli


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin