Uppdatering

Det känns som att bitarna haller pa att falla pa plats angaende vad som hände igar. Jag är arg, ledsen och besviken. Sahär ligger det till. Tar historien fran början för att fa med alla detaljer, och om varför jag tror att hon mycket väl visste att hon at nötter....!

Jag gav Alex tva pasar, med 3 vardera Rocky road och Nigellas fudge. Jag länkar i namnen sa att ni kan se hur dem ser ut. Det gar bara inte att missa vad som är i! Alla tre satt ute precis utanför köksfönstret, sa jag tittade ut för att se on Alex gav det till dem. Vilket han gjorde saklart. Detta var vid 4, sa det var fortfarande ljust ute. Jag ser hur tjejen tar upp en bit, och tittar lite pa den innan hon stoppar den i munnen. Halla, redan där, borde hon ha sett nötterna. Vilket jag börjar tro att hon gjorde... Sen började barnen springa runt och kasta lite snö pa varandra och sprang fram och tillbaka och busade. Efter ungefär 30 minuter gick tjejen hem och Alex satte sig pa lekplatsen med tjejens lillasyster. Där satt de ungefär en halvtimme och gjorde gudarnas vad. Vid 5 tiden kommer de mot varan lägenhet, Alex säger hej oc gar vidare till deras lägenhet. Sen kommer Alex springande och fragar om han far följa med till sjukhuset för att tjejen är allergisk mot nötter?? Jag kände verkligen, wtf! Alltsa, jag gick igenom sa manga scenarion i huvudet om hur det hade kunnat hända. Först och främst, är man nötallergiker, sa är man väl väldigt försiktig med allt som har med choklad att göra? Inte bara för att det kan vara nötter i chokladen, men oftast, när det gäller hemmagjort godis, sa är det ju faktiskt diverse nötter i? För det andra, kan jag inte första att vi har ätit bade middagar och desserter tillsammans och det aldrig har nämnt att hon är allergisk? Det hade ju varit det första jag hade sagt, eller fragat, om det är nötter i maten? Sen var jag ju självklart väldigt orolig för hur det var med henne, fy vilken angest jag hade. Sen började jag tänka igen, borde ingen komma och fraga vad det var för nagot hon at? Det tog langt efter kl 18 att pappan kom förbi. Berättade att hon var pa sjukhuset, och fragade vad det var hon hade ätit. Pistage och jordnötter berättade vi. Han sa själv, att hon borde ha vetat bättre. Jag hade trots det angest resten av kvällen och fortsatte undra hur i hela friden det hade kunnat hända. Sen far jag ett meddelande fran mamma sent pa kvällen. Dem är hemma fran sjukhuset, allt hade gatt bra och att tjejen borde ha vetat bättre men att hon hade sagt att hon inte visste att det fanns nötter i KAKAN?? Det var da jag kände att nej nu! Jag tror, att hon faktiskt sag nötterna. För helt ärligt, det gar inte att missa. Det pagar vädligt mycket i denna familjen just nu med skiljsmässa och brak, nya lägenheter osv. Om man vet sina begränsningar med allergier, kan det inte räcka med att bara äta en liiiite bit, för att fa en liiiten reaktion, för att i slutändan fa väldigt mycket uppmärksamhet fran sina föräldrar? Jag tror att det var därför hon sa till att hon hade fatt en kaka, för att jag tror, att hon inte far lov att äta choklad (av uppenbara anledningar). Att hon nog hade fatt en del skit om hon sagt att det var en bit choklad. Det är det enda jag kan tänka mig. Vad tror ni?

Kommentarer
Johanna
2013-11-23 klockan 10:36:52

Det där kan man ju bara spekulera kring, men det är ju inte alls omöjligt. Hur det än är så tycker inte jag att du ska ha dåligt samvete alls, dels pga hennes ålder men framförallt för att detta uppenbarligen är en familj som ni har umgåtts med. De skulle helt enkelt ha sett till att ni kände till det, det är deras ansvar. Tycker jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin