Asikter tack!

Nu behöver jag hjälp. Sitter här och skakar och vet inte vart jag ska ta vägen!
Grannflickorna var här idag. Alex ville ga ut och leka, visst, inga problem. Skickade med varsin pase med Nigellas fudge och Rocky road, 3 bitar av varje. Sag när dem smaskade i sig. Sen lekte de i snön, busade och hade sig. Ungefär en timme senare kommer Alec och fragar om han far aka med till sjukhuset, uppenbarligen är ena tjejen nötallergiker! Halla ja! Alltsa, det är väldigt synliga nötter i bade fudgen och rocky road. Jag är jättenervös. Tänk om hon är jättesjuk? Och jag bara väntar pa att dörren ska öppnas och nan av föräldrarna kommer in och typ slar ner mig. Men samtidigt... är man 10 ar gammal och nötallergiker, är man inte väldigt försiktig med vad man stoppar i sig? Och jag sag ju att de lekte i snön efterat, jag trodde sant kom väldigt snabbt? Usch, jag vet inte, men fyy vad jag mar pyton!

Kommentarer
Johanna
2013-11-22 klockan 19:58:43

Man kan ju bara tala för hur man själv hade gjort och hade mitt barn varit väldigt allergisk så hade jag nog meddelat alla i barnets närhet detta så att det är känt. Är hon såpass gammal kan man ju tycka att hon själv borde vara medveten om det kanske..
Men du kanske kan ringa dem eller knalla över och fråga hur det är med henne och säga att du inte visste, det uppskattar de säkert.

Nana
2013-11-22 klockan 22:47:16

Ja kolla hur det gick. Jag tycker inte att det är ditt fel. Barnets föräldrar borde ha informerat deras lekkamraters föräldrar. Barnet kanske är vant vid att föräldrarna informerar och att barnet därmed inte själv behöver ha koll på vad hon stoppar i sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin