Usch och fy

Inatt har jag sovit mindre bra. Har haft riktigt ont i halsen, huvudet och nacken.. När jag vaknade imorse bad jag Lars kolla i mina hals för att se om han sag nat. Och visst, där var gula prickar pa mina mandlar, suck. Eftersom jag aldrig varit hos doktorn i Schweiz, ja förutom för graviditeter sa blev det jäklligt komplicerat. Vi började med att ringa doktorspraktiken som bade Lars och barnen gar till, men de tar inte emot nya patienter. Helt sjukt ända att vi inte kan ga till samma! Lars ringde runt och hittade till slut en praktik som tog emot och fick en tid kvart i tio. Jag verkligen avskyr att ga till doktorn!
Väl där fick jag lämna blodprov där de skulle se om jag hade nat, och blev sen kallad in till doktorn, som var jättesnäll. Hon visade resultatet fran blodprovet och sa att mitt infektionsvärde (sänkan?) var väldigt högt, normalt är mellan 0-10 och mitt lag pa 52. Och det tyder, da pa en infektion. Sen sa hon, och visade att vi ar ju ocksa dittt värde för vita blodkroppar (heter det sa?) Att det ocksa var högt. Da höll jag pa att svimma. Jag skojar inte, kände hur det började pipa i öronen, sag stjärnor och höll pa att trilla av stolen. Skitskraj blev jag, för det är verkligen sant man ser pa TV, typ "Ja allt ser jättebra ut förutom detta och detta, du kommer att dö imorgon tyvärr." Ja, typ, ni fattar. Normalt värde är 0-11 och jag hade 11.8. Sa det är ju inte vansinnigt högt... Och doktorn sa själv att det tyder bara pa att jag faktiskt har en infektion. För halsfluss var det inte, hon gjorde skrapprov som visade negativt, men gjorde ytterligare ett som hon skulle skicka pa analys, bara för säkerhetsskull. Men jag var sa jäkla skraj! Detta är ocksa anledningen till att jag inte gar till doktorn, för att jag verkligen malar fan pa alla väggar, pa golvet och i taket, samtidigt. 
Pa fredag ska jag tillbaka och lämna blod igen. De vill förmodligen bara kolla sa att värdena har gatt ner, men fy alltsa, jag är galet nervös. Samtidigt förstar jag ju att om de hade trott att det var minsta lilla fel pa mig, annat än en virusinfektion, sa hade de ju hallt mig kvar för ytterligare prover och kanske skickat mig vidare till sjukhuset. Det är bara synd att den logiska delen av min hjärna är ungefär 5% och väldigt tyst, medan den som malar fan pa alla väggar är VÄLDIGT HÖGLJUDD OCH IRRITERANDE. Suck alltsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin