2 veckor

Idag vaknade jag, snurrade pa persiennen och ser detta:

 
Det var till och med sa att Ale sa till mig att han inte tycker om snön längre. Jisses säger jag bara! Men jag har kollat trenden flr vödret, och det verkar som att det bara är början pa denna veckan som är ren skit, sen gar det stadigt upp mot 1o, 12, 16 grader. Kom igen nu varen! Vi har haften söt liten domherre (tror jag) pa alten idag, vad stolt den lilla fageln ser ut. Jättesöt!
 
Helgen har varit en bra en. I fredags kom Malin pa besök efter lunch. Vi tog en promenad till skoglekplatsen, sen en fika pa Coop restaurangen, och sen gick vi hem och drack en Eve pa altanen. Lars kom hem och fixade middag och vid 7 följde jag Malin till taget. Verkligen en jättemysig dag, tillsammans med en lika mysig människa!
 
I lördags begav vi oss först till IKEA och handlade lite nytt. Kan nästan tro att man är gravid och boar, haha. Eller sa är det helt enkelt en lang och gra vinter som gör att man suktar efter färg och nytt! Vi kom hem med nya kuddar, och ny matta till hallen och sovrummet. Ar sa förbannat trött pa den runda mattorna som vi haft! Efter det körde vi vidare till Lausanne och hade picknick.
 
 
Japp, det var ungefär lika kallt som det ser ut. Men Alex och Isabella älskade det, och det är huvudsaken. Nästan mandag ska det bli 14 grader, sa vi planerar att aka pa utflykt da igen, förhoppningsvis känns det lite varmare.
 
Igar akte vi pa en 2 1/2 timmars roadtrip. Lars ville känna lite mer pa bilen. Har sa svart för att faktiskt första att den bilen är varan! Barnen somnade i bilen efter en stund, sa tanken pa att lägga dem vid 19:15 som vanligt var ganska sa bortblast, hehe. Istället lag vi pa soffan och tittade pa typ AFV. Shit vad Alex och Isabella skrattade! Halv 10 lag de och sov sött i sina sängar, hehe. 
 
Imorse körde jag mitt första träningspass pa 2 veckor. Behöver jag säga mjölksyra? Eftersom jag fortfarande har ganska ont i halsen sa skippade jag kondition och körde bara styrka. Nan kommer att ha ont i benen imorgon, hihi. Men sa värt det, vad skönt det var! Hörde hur det knakade och knogade lite varstans nr jag började, kroppen behövde detta!
 
Nu kommer snart karlarna i familjen hem, dags att förbereda lunch. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin