Mandag morgon

Mandag morgon och jag har varit vaken sen kl 6. Vaknade till ljudet av spya pa golvet. Isabella kräktes redan igar kväll efter att vi kom hem fran Lars mammas 60ars kalas. Tror inte direkt att hon är sjuk, utan att hon bara inte pallar med värmen vi har här (vem gör det?). Imorse kräktes hon bara vatten, sa förmodligen drack hon för mycket, för snabbt. Det verkar inte vara nat större fel pa henne nu iallafall, förutom att hon är arg för att jag inte ger henne tillräckligt med vatten.

I lördags tog vi en tur in till Basel. Ah vad jag älskar den staden! Vi köpte lunch pa Manor och satte oss vid Rhen och at. Doppade fötterna och beundrade alla som flöt förbi. En vacker dag ska jag ocksa simma i Rhen sadär! Eftersom det varit 35+ hela helgen kunde vi inte stanna sa länge som vi hade velat, det blev helt enkelt för varmt. Vi tog vägen förbi varat glasskafè pa vägen hem och at yoghurtglass, galet god är den!
Resten av dagen tillbringades inomhus. Det är för varmt att vara ute mitt pa dagen, men vi tog oss ut pa kvällen. Blev en spontan apero med grannarna, och sen tillbringade vi kvällen tillsammans, barnen var ute och lekte pa garden till 23!

Igar fyllde Lars mamma 60 sa vi tillbringade dagen pa hennes kalas. Och äntligen kom regnet! Jag och Madde "offrade" oss och tog med barnen till lekplatsen pa andra sidan gatan. Saaa sorgligt att vi var tvungna att vara borta en stund... Sa kul hade vi det, haha.

Idag blir det inte mycket. Regnet öser ner, love it. Pa torsdag firar vi nationaldag, sen vill jag gärna ta en tur till Solothurn. Pa lördag planerar Lars nan slags längre utflykt tror jag, och pa söndag tar vi med Madde till vattenfallet vi var vid för ett tag sen. Ah vad vi alla tycker om att ha henne här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin