Mandag morgon

Jag vet inte hur manga ganger jag haft den rubriken, men det är ju trots allt nat som kommer tillbaka. Jag brukar älska mandagar, eller morgnar över huvudtaget, men ja, jag har kanske inte matt sa bra den senaste veckan. Vaknar med angest, handsvett och hjärtklappning varje morgon, och vill egentligen bara dra täcket över huvudet igen. Om man bara kunde...

I lördags var vi i Frankrike pa bröllopsdagsfirande (inte varan!). Vilken besvikelse! Barnen hade sa sett fram emot skattjakt, men oj oj. Vi var borta 90 minuter, gömde skatter i skogen (och tänk pa att detta var en fest och vi var liksom festklädda!). Skatten i sig var att barnen fick silverströsselkulor? Ja jisses. Efter 90 minuter i skogen var klockan närmre 9, och barnen och vi 4 vuxna som var med var vralhungriga. Kommer tillbaka- maten är slut! Ungefär da ville jag aka hem, haha. Som tur var kom desserten efter ett tag.

Igar var vi hemma hos Lars mosters pojkvän och grillade, lika mysigt som vanligt. Jag älskar min "extended" family, och jag älskar att se hur mycket kärlek det är runt mina barn. Ocksa det faktum att de har en sa bra relation till sina gammelfarmor och gammelfarfar är helt underbart!

Veckan som kommer bjuder inte direkt pa nat spännande, vi är mest glada att Lars är i Schweiz hela veckan, hehe. Det har varit mycket pa senaste. Det blir en vecka pa ren rutin med träning och powerwalks (har äntligen fatt tummen loss!). Vagen gar stadigt ner, men jag har ett litet hjälpmedel till det. Fick recept pa aptithämmare av min doktor, och jisses, det funkar! Inga kemikalier, utan baserat pa havrekli. Blanda med vatten, drick ca 30 minuter innan maten= vips sa orkar man knappt äta nat. Och ja, jag tror det hjälper! Sen att inte dricka nan alkohol gör nog en del mirakel pa vagen det med, hehe. I helgen beger vi oss till Zoo och sen passar vi pa att shoppa lite kläder (ja alltsa i Basel, inte pa Zoo!). Pa söndag föreslog Lars ett besök pa ett fordonsmuseum i Luzern. 
 
Om en stund är det dags att träna. Om Isabella bestämmer sig för att vakna snart. Klockan är snart 9 och hon sover fortfarande...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin