Chindsgi

Idag var första dagen för Alex som Grosskind i Kindergarden. Jag och Isabella följde med, och kom hem med en solros, precis som sist. Alex har längtat jättemycket, och det var som att det var en ny pojke som vaknade imorse, inget brak, inget skrik. Underbart! Vi pratade imorse om att han är Stora pojken nu och att det är de stora barnen som ska ta hand om de nya som kanske tycker att det är lite läskigt att börja Kindergarden. Snacka om att jag var världens mest stolta morsa när de skulle presentera varandra. De fick en elefant som de skulle ge till en kompis. Alex fick elefanten som andra (den första ungen fick av fröken), snacka om poppis, hihi. Sen gar Alex och ger elefanten till en pojke som satt i sin mammas knä och var helt förskräckt och grät och grät. Det gick en vag av aaawww genom rummet, och jag växte nagra meter som morsa!
Nu ska jag fixa och dona lite innan Alex kommer hem. Det är sa lugnt här hemma att det nästa är jobbigt. Och pa torsdag börjar Isabella Spielgruppe. Hur galet är inte det. Jag tror att jag är mer nervös än hon är...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin