Herbstbummel

Idag är Alex iväg pa sin första utflykt, och han har längtat länge nu. De ska tillbringa hela dagen ute i skogen, äta picknick, grilla korv, leka och busa. Det var nog en större grej än vad jag visst, för det var manga mammor där idag med kameror i högsta hugget.

Jag upplever en liten svacka för tillfället, men sant gar över. Eller snarare en fan jag pallar inte bo här längre jag vill hem grej. Inte för att jag inte trivs här, tvärtom, men det är det jäkla spraket! Problemen som Alex har tar jag kanske lite "personligt", nästan att jag känner mig elak som later honom ga igenom det, jag vet ju att det hade varit lättare om han bara hade varit ensprakig. Sen är det jobbigt för mig ocksa, ibland blir det helt överväldigande när jag tänker att jag maste lära mig ett helt nytt sprak. Eller tva för den delen. Förvisso tycker jag att nan borde berätta för schweizare att schweizertyska är inte ett sprak, det är en dialekt...! Men, det gar väl över. Och förhoppningsvis lär jag mig nat pa vägen. Prepositioner och person pronomen förslagsvis! Gärna lite akkusativ och dativ. Nominativ och perfekt. Sen är jag ganska nöjd för stunden.
 
Nu ska jag träna. Bränna bort lite negativa tankar, och gärna lite fett ocksa när man ända haller pa. Det är ju inte sa att det är mycket jag ber om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin