Visdomständer

Igar var jag hos tandläkaren. Jag blir mer och mer besviken pa just denna kliniken. Dels var det ju strulet och kasoet när Alex var det är Kindergarten. Sen igar satt vi först och väntade 10 minuter. Lars kom dit, eftersom vi hade bokat in Isabella för en snabb rutinkoll ocksa, sa att hon vänjer sig. Efter 10 minuter kommer dem ut och säger att de är 20-30 minuter försenade för att de hade ett akutfall. Jomen tack för den, det hade ni inte kunnat säga för 10 minuter sen. Vi bestämde oss för att ga ut pa en promenad istället för att försöka underhalla barnen inne i väntrummet. Väl tillbaka fick jag förfragan om jag ville ga till en annan tandläkare. Jo visst, jag gar ju liksom dit jag gar BARA för att hon är svensk, men visst. Sen fick vi dessutom poängtera ut, och dubbelkolla om de faktiskt kom ihag att Isabella hade en tid hon med. Sagt och gjort, väl inne hos den andra tandläkaren säger hon at mig att hoppa upp i stolen, med Isabella i famnen. Sen började hon tjata om mina visdomständer, redan innan jag öppnat munnen. Sen bad hon mig att gapa? Va fan liksom? Sa där satt jag, och gjorde min undersökning, med Isabella i famnen, medan Lars och Alex satt ute och väntade. Lars kom ju dit enbart för att kunna ga hem med Alex och Isabella sa att jag kunde göra min kontroll i lugn och ro. Sen pastar hon att jag minsann har hal i bada mina visdomständer och att vi lika gärna kan dra ut dem. Sen visade röntgen att jag minsann bara hade ett hal i den enda, och sen började tjatet om att dra ut dem. Att jag kan fa en infektion och att jag kan smitta barnen, typ att jag pillar mig själv i munnen och sen typ pillar pa barnen, eller att jag pussar dem och ger dem bakterier. Sen tjatades det om det enda och det andra. Och hela tiden, du behöver inte vara rädd för det. Och det irriterar mig mest, att de tror att jag inte vill för att jag är rädd. Det är för tusan bara lite smärta, so what? För mig handlar det endast om principen att jag tycker det är fruktansvärt onödigt att dra ut nat som faktiskt är fullständigt friskt. Inte tusan gar alla doktorer runt och tjatar pa folk att dra ut blindtarmen bara för att du "kan" fa en inflammation i den, och den är ju inte till nat ända?
Sagt och gjort, sa har jag, efter att ha diskuterat med Lars, bestämt mig för att atminstone dra ut den med halet. Den andra far stanna kvar, bara i ren princip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin