Omtänksam

Vad dagarna gar fort nu för tiden. Det känns dessutom inte som att det är första gangen jag säger det heller?

Julklapparna är atminstone inhandlade (saknas 1), Lars födelsedagspresenter är inslagna och gömda, adventskalendern är färdig, alla kakor och godis är gjort. Vi planerar en tillställning pa Lars födelsedag (han fyller trots allt 35). Ja, nu kan jag nog lugna ner mig lite och njuta av en december utan stress! I helgen beger vi oss till Frankrike pa fest. Det är med engelskt tema och verkar som att det kommer att bli riktigt kul. En massa aktiviteter för alla barnen, far se om Isabella är sugen pa det, hehe. Nästa helg ska vi aka till Basel och shoppa lite (Lars maste prova ut kostymer) sen blir det kaffe hos Malin. Helgen efter är det Lars födelsedag, och ja, sen är det helgen innan julafton! Innan dess har Lars diverse julmiddagar att ga pa, och möten som ska göras. Ja, det är ju vissa saker som ska göras officiellt om man säger sa. Sen är det helt plötsligt nyarsafton, och sen nagra dagar senare kommer Madde och Andreas (jippie!). Och innan dess ska vi hinna boka resa till bade Sverige och Italien. Lugn december var det ja, hehe.

Igar kom jag och Isabella lite sent för att hämta Alex. Nu snackar vi mindre än 1 minut, och jag sag honom hela tiden även om han inte sag mig. Det som värmde i hjärtat att se, var att en av de äldre flickorna stannade hos Alex, och höll honom i handen och ledde honom till mig och berättade för mig att han var ledsen för att han inte sag mig. Sa himla gulligt och omtänksamt, och jag är helt säker pa att hon hae stannat vid han sida tills jag kom. Det känns bra att se sant! Och det smittar av pa Alex, han börjar ocksa visa väldigt manga liknande saker. Han tar hand om Isabella pa ett annorlunda sätt än tidigare, hjälper henne med saker, visar henne hur man gör olika saker. Eller i mandags när vi var och handlade sa fanns det bara en barnkundvagn kvar. Alex gav den till Isabella?! Halla liksom, det där hade aldrig hänt för nagra manader sen. Om det är sahär det är att ha en 5 aring hemma sa längtar jag efter nästa ar! Sen kommer det med 6 aringar. Den aldern väljer jag att inte tänka pa just nu... hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin