Underbara längre helg

I torsdags var det äntligen dags för dagen D, och kl 11:23 hämtade vi upp Agneta, Roland, Hans och Katarina pa tagstationen. Vi hade väldigt tur med vädret, och det var svettigt värre. Vi gick hem, och at lunch pa altanen, barnen fick presenter, och det var nästan som julafton. Eftersom fastighetsskötaren klippte gräset bestämde vi oss för en promenad till bycentrum (lol) och sen blev det altanhäng resten av eftermiddagen. Till middag bjöd vi pa raclette, eller epic fail som Lars sa, eftersom jag uppenbarligen lovat fonude, hehe. Men jag hoppas att racletten smakade, även denna gangen. Lars "somnade" tidigt, redan kl 19, och jag slängde ihop en pannacotta och lite tiramisu.

Fredag morgon gick jag och Agneta med Alex till lekis och lämnde honom där. Fröken undrade om det var Alex mormor, det vill säga min mamma, och det tar jag som en fin komplimang! 2 timmar senare när lekis var slut gick vi alla och hämtade upp Alex, och satte oss pa bussen mot Solothurn. Fredagen bjöd pa helt underbart väder, tror att Lars sa nat om att det nadde upp till 30 grader? Vi at lunch i Solothurn, besökte lite affärer, och strosade runt pa stan. Solothurn är verkligen en mysig liten stad! Pa vägen hem tog vi en runda förbi Coop, och sen hängde vi resten av dagen pa altanen, det var sa pass varmt att vi till och med kunde ta ut poolen till ungarna, nat som de verkligen uppskattade! Vi grillade ost och korv till middag, och at pestopotatis till, supergott! Efter maten kom Lars pappa och Ursula förbi och sa hej och stannade relativt länge, med tanke pa att de begav sig till Italien kl 4 pa morgonen, det stundar 30 arig bröllopsdag, hurra!

I lördags fick vi nästan lite sovmorgon, och vädret gick fran sommar till höst, med regn och rusk. Precis när vi tänkte ga till Coop kom värsta skyfallet, och det var bara till att vänta ut det. Pa eftermiddagen kom Lars mamma förbi och vi begav oss till Emmentaler, och ostfabriken. Vi at dessert (världens bästa maräng) och tittade lite i souveniraffärer, och fick med lite ost hem. Lars mamma stannade kvar pa middag, och vi hade jättetrevligt, hon fick en massa fina presenter, och jag tror att hon hade lite svart för att dra sig hemat, hehe.

Söndag innebar hemfärd, och vi saknar alla redan! Vi hade ju inte direkt nagra planer pa att aka till Sverige i ar, men det blir nog sa ända, hehe. Annars gar det alldeles för manga manader mellan ju!

Nu ska vi guess what, bege oss till Coop (känns som att vi inte gör nat annat än gar till Coop?). Hade jag kunnat hade jag lagt upp bilder fran helgen, men ja, det finns typ inga, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin