Spännande!

Igar eftermiddag fick jag ett telefonsamtal. Det var lite pinsamt i början innan jag kopplade vem det var, Alex fröken. I eftermiddag ska vi dit och hälsa pa, hon vill jättegärna träffa Alex eftersom infoträffen tyvörr krockade med varan semester. Och jag har en riktigt bra känsla över henne, vi haed inga problem alls med att prata med varandra (kan det vara sa att min tyska är bättre än vad jag tror) och jag tog även upp med henne om Alex egna "sprak" och att han inte pratar flytande schweizertyska (eller svenska för den delen). Hon fragade om han atminstone förstar högtyska, och det gör han ju, tillsammans med engelska, schweizertyska och svenska! Det är ju inte att han inte förstar spraken, han har bara svart att formulera det. Hennes svar pa det var att da är det ju absolut inga problem, det är ju för att lära sig som man gar till skolan! Sa skönt det kändes, och att fa en helt annan asikt än fran Alex doktor som började prata om logoped och sant...

Har jag förresten sagt att Alex är helt blöjfri nu, även nattblöja? Bättre sent än aldrig sägs det ju, och detta har gatt riktigt riktigt bra, och lätt! Stolta är vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin