Processen har börjat!

När vi var i Italien och Sverige spelade fotboll skojade jag med Lars att om vi vinner (hahaha...) sa kan ju han säga att han saklart alltid höll pa Sverige eftersom hans fru är svensk. Han papekade fint att det funkar inte sa i sport, man kan inte halla pa vilket land som helst. Och det var da jag bestämde mig för att jag faktiskt ska ansöka om schweiziskt medborgarskap. Jag uppfyller alla kraven (bosatt i landet sedan minst 5 ar, gift med en schweizare sedan minst 3 ar) och nu har jag tagit kontakt med myndigheterna, och de ska skicka hem ansökan till mig. Det innebär ju, att jag, och har rätt att halla pa bade Sverige och Schweiz i alla sport sammanhang, fniss. Fast lite nervös blir jag ända, det är ända en ganska stor grej för mig, detta med schweiziskt medborgarskap. Men, om det gar igenom, da far vi faktiskt fira det lite!

Kommentarer
Liselotte
2012-06-21 klockan 22:34:52    URL: http://www.fotoliselotte.se

Får du ha kvar ditt svenska medborgarskap också, eller hur fungerar det i Schweiz?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin