Bra känsla

Igar var vi ju som sagt och hälsade pa Alex fröken, och det gick hur bra som helst, Alex gick rakt fram till henne och presenterade sig, och sen sprang han vidare och utforskade. Det är jättefint, och det kändes riktigt bra med fröken ocksa. Alex fick en liten present, en liten dekorerad tändsticksask med 7 smarties i den. Fröken berättade för honom att han far äta en varje söndag, och när dem är slut, da är det dags för honom att komma till henne. Det var verkligen sa gulligt! Alex kommer att vara ledig varje torsdag, de sätter alla de mindre barnen i reducerade timmar, Alex kommer ju trots allt att vara nästan 2 ar yngre än den äldsta i hans klass, hehe. Ja, det är lite annorlunda här än hemma kan man ju säga! Vi satt och gick igenom alla skolpapper igar kväll, och jag hade manga fragor till Lars. Alex kommer att fa betyg redan fran trean, sen i femman sa kommer vi att ha möte med lärarna angende om han ska ga pa gymnasiet eller inte. Ni vet, här är det "elitklasser" som gäller. Jag har, och kommer nog alltid att ha lite svart för skolsystemet här, men samtidigt maste man ju vänja sig. Lars har dessutom försäkrat mig att han inte tror att Alex kommer att bli satt i den allra lägsta klassen (typ där man blir"dömd" till att ha noll ambitioner eller karriär i livet... ungefär sa som jag ser det iallafall). Vi far se när den dagen kommer helt enkelt!

Lars hade fatt en del varningar pa jobbet igar om hur det kommer att bli till hösten, uppenbarligen är det manga föräldrar som upplever att barnen kommer hem som sma monster, hehe. Ungefär, de är sa fokuserade pa att vara snälla mot sina kompisar och fröken, att de maste släppa ut det ordentligt när de kommer hem istället. A andra sidan, sa som Alex beter sig just nu sa vetetusan om det kan bli värre? Jag vet inte riktigt vad det är han pysslar med nu för tiden, men kul är det inte. Galet elak, galet upprorig, trotsar pa allt han kan, skriker och gapar, stänger av öronen helt och hallet, ja listan kan göras laaaaaang. Hoppas verkligen att det gar över snart, för jag är helt och hallet slutkörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin