Vilodag

Eftersom vi var iväg i fredags, som annars är min ordinarie träningsdag sa har jag fatt köra tre pass i rad nu, söndag, mandag och tisdag. Det känns, och idag uppskattar jag vilodagen extra mycket. Igar gick jag in i fas 3 av mitt 67 dagar program och det kändes det med, hehe. Men vilken stolthet jag hade i kroppen när jag klarade av en 40 sekunders "Squat hold". När jag först började träningen klarade jag inte ens av 20 sekunder utan att ta typ 3 vilopauser. Aven om inte vikten gar ner lika snabbt som jag hade räknat med (trodde väl blaögd som jag är att typ 2 kilo per vecka är möjligt) sa känner jag mig otroligt mycket friskare, starkare och sundare. Och ja, allt handlar ju inte om siffror!

Alex har varit sjuk hela veckan, började med feber, som har gatt över, men nu har han utslag över hela kroppen. Paminner om när han hade mun-hand-fotsjukan men tack och lov sa verkar han inte paverkad av det. Det är verkligen min mardröm att ga igenom det igen! Vi har fuskat lite med blöja eftersom han varit sjuk, men i allmänhet har det gatt bra. Det jag klurar pa nu är när man ska börja ta bort nattblöja, och när vi ska strunta i blöja när vi gar ut. Fast Lars säger att vi nog känner det själva när det känns rätt, sa uppenbarligen är det nog inte dags ännu.
Isabella har blivit en riktig retfis, som älskar att sno saker fran Alex, sen kommer hon springande i blandat glädje och panik och vill att jag ska fanga upp henne innan Alex hinner ikapp. Att se hennes ansikte är bara klockrent, hehe. Hon har ocksa ett sjuhelvetes humör (undrar vem hon har det fran... hrmmm) och kan bli riktigt jävla tokförbannad när man inte gör exakt vad hon vill, när hon vill. Det är en väldigt stor portion talamod jag far svälja ner varje morgon, men ofta räcker inte ens det till. Tva barn är verkligen flera händer fulla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin