Helt otroligt

Igar var det ju dags för oss att ga pa kalas, Lars gudfar fyllde 60 i veckan. Det var en 5 rätters middag som började halv 7, och vi hade inga stora förhoppningar om att vi skulle kunna stanna hela tiden ut. Jag packade med barnens ryggsäckar med böcker, ritpapper och tuschpennor med tanke pa att vi med all säkerhet skulle vänta en del mellan rätterna.

Väl framme visade Alex sidor som jag aldrig sett innan. När blev han sa stor? Och sa duktig? Han gick ensam till baren och bad om Coca cola, han gick runt och charmande människor som han aldrig träffat förr och var helt underbart snäll. Isabella däremot, inte lika snäll, hehe. Eller vad säger jag, sen när blev jag en rosa fluff blogg som gör omskrivningar pa allt. Isabella betedde sig som en lite elak diktator och emellanat var hon riktigt jävla jobbig. Nu sa, det lät bättre!

Det som förvanade oss mest, och som jag och Lars har pratat om halva dagen är Alex beteende vid middagen. Han satt helt stilla pa sin stol, rörde sig inte ur fläcken pa 2 1/2 timme! De som känner Alex maste första vilken chock vi var i. Förvisso hade han en iPhone i handen, men ända, det är Alex vi pratar om! När vi sa hejda var det manga som verkade bli förvanade över att vi hade 2 barn med oss, Alex var det ingen som varken sag eller hörde under middagen. Isabella däremot.... 
Otroligt nog sa klarade vi hela middagen (inkl dessert!) och det var mitt i natten, lite efter 12 som vi körde hemat med 2 väldigt trötta barn (och föräldrar för den delen) i bilen. Vi fick en masa "beröm" för hur snälla barnen var, och Lars "gudmor" var sa glad över att vi bestämde oss för att komma, och med barnen, för hon tyckte att det hade gatt galant.

Idag har vi mest slappat, jag har konstigt nog haft en bakiskänsla fast utan att jag druckit sa mycket. Förmodligen är det en del sömnbrist inblandat, hehe. Isabella slocknade pa soffan vid 5, Alex kom in till oss och sa Mamma pappa Isabella sover, hehe. Imorgon blir det mer slappa, om vädret tillater kanske en härlig promenad. Slapphelger behövs ibland det med!

Kommentarer
Laila
2012-01-25 klockan 16:17:14

hej jag såg ditt inlägg om pannacotta formarna som du har i Schweiz. Vad heter dessa ?, tänkte kolla om jag kan hitta dom på ebay :)



/Laila


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin