Var, spöken och RS

Vilken vecka vi har haft. Det har varit runt 20-22 grader varje dag och riktigt riktigt skönt väder. Ännu bättre hade det varit om vi hade kunnat njuta av det. Alex började vara förkyld med feber och hosta redan för 2 veckor sen, och sakta men säkert kom det krypande till bade mig och Isabella. Efter 2 i princip sömnlösa nätter där Isabella hostade tills hon kräktes slem (riktigt obehagligt var det att bokstavligen talat behöva dra ut slem ur halsen pa henne) sa ringde vi till doktorn och fick diagnosen RS- virus. Tack för den! Men nu är vi pa bättringsvägen, och har kunnat njuta lite i helgen av vädret och det har blivit langa härliga promenader, grillning pa kvällarna och letat upp roliga lekplatser i grannbyarna. Kvällarna har bestatt av att titta pa Lars bröllopspresent. Han fick alla säsonger Stargate Atlantis, med tillägget att jag ska titta pa det med honom. Lagom snabbt man blev fast?

Vi har ocksa besök av ett spöke här hemma. Stackars Alex är skräckslagen, och helt ärligt sa ger han mig panik ocksa. Han tittar och pekar och berättar att det är där, och jag fragade vilken färg det var och han sa svart. Helt ärligt sa är det jätteobehagligt. Han grater i panik pa kvällarna ibland för att han ser ett "Geist". Jag tycker sa synd om honom och har sa svart att inte ta det pa allvar, för vem vet egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin