Det är inte lätt just nu

Nej, langt ifran. Att vara mamma till en ettaring och en trearing tar pa nerver, humör, och ja, det är tungt ibland. De senaste dagarna har det blivit manga telefonsamtal till Lars pa jobbet, helt enkelt för att jag inte orkar mer, att jag behöver släppa ut lite pa nan iallafall. Samtidigt förstar jag att det maste vara riktigt jobbigt för honom att ha mig ringandes stup i kvarten och grater, men vad gör man? Det gar knappt att sätta ord pa hur Alex beter sig, det främsta ordet är att säga att han är rent elak. Isabella kan sta nanstans, varsomhelst, sa kommer han springades och knuffar omkull henne sa hon slar huuvdet i golvet, han puttar ner henne fran hennes fatölj, han later inte henne vara alls, utan är hela tiden där och rycker saker ur händerna pa henne. Han vill inte kela med mig, de fa stunderna jag lyckas, sa avslutar han det med en box i ansiktet, ett nyp nanstans eller helt enkelt sa biter han mig. Det är nästan som att han inte vill vara snäll just nu?
Men jag har pratar med Storasyster idag (vad hade jag gjort utan henne?) och det känns iallafall lite bättre nu...

Men jag kan bjuda pa lite bilder fran i helgen. I söndags var vi pa utflykt, och det atminstone uppskattades av alla!

Vi började dagen i Neuchâtel, och Alex hoppade pa en karusell. Syns det att han älskade det eller vad?

Vi hittade en underbar lekplats som kottarna bara älskade. Världens sötaste babygunga!

Jag ger Alex fina instruktioner om hur han ska halla ett stadigt grepp om Lillasyster.

Tjoho vad kul det var!

Mer mer mer!

Isabella med en lite lekskada i pannan. Alex var jätteupprörd över att det kom lite blod fran Lillasyster och torkade och fixade och hade sig. Det sista han sa innan han somnade och det första han sa när han vaknade var Bejbilla (Isabella) aouwa.

 

Efter Neuchâtel begav vi oss till Murten, en jättemysig lite by. Här drack vi kaffe och promenerade runt lite.

Men nu är det dags att sova känner jag. Det har slunkit ner bade ett, tva och ja, tre glas champagne under kvällen, och nu känns det som att jag kommer att somna  gott, hehe.


Kommentarer
Liselotte
2011-05-18 klockan 21:39:12    URL: http://www.lompansplace.blogspot.com

Styrkekram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin