Ja jisses

Idag när vi badade hade Alex vörsta konversationen med mig där han letade efter sin "Bau". Jag hade ungefär ingen aning om vad han menade, men safort jag sa Bau sa blev han skitglad och nickade och sa Jajajaja. Efter en stund sitter Isabella med en studsboll i handen (hur den nu hamnat i badkaret) och da blev Alex helt till sig "Bau bau bau bau". Aha! Bau= boll! När Lars kom hem berättade jag det för honom, att Alex hade letat efter sin Bau. Lars sa Aha, han letade efter bollen. Fattade inte alls hur han kunde koppla det sa fort, men da berättade han för mig att Bau, det är boll (eller later som det iallafall) pa schweizertyska med Berndialekt. Ja men tack för den. Inte nog med att jag maste lära mig tyska för att första mina egna barn, jag maste dessutom lära mig schweizertyska- med Berndialekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin