Vilken underbar dag

Idag har jag verkligen fatt den bästa presenten man kan tänka sig. Ord och en massa sana. Fran Alex.
Som bekant har han ju varit relativt sen med att prata. Han kommunicerar bra, och det är väldigt sällan som jag och Lars inte förstar vad det är han vill, det mesta har ju kommit fram pa Alex eget sprak, med bade ord, gester och allt annat man kan använda. Charmigt pa sitt sätt, men vi har ända saknat de riktiga orden.

Idag när jag tog pa honom kläder efter badet pekade jag pa hans byxor och sa Blaue hose. Jag sag hur han formade munnen pa ett sätt som jag inte sett honom göra det innan och ut kom det, Blaue hose. Jag var inte säker pa att jag hörde rätt? Ur fickan föll ett mynt, och jag pekade pa det och sa "Ett gult mynt", och ut kom det "Gult mynt". Det gar inte att förklara lyckan, lättnaden, glädjen i detta som för manga kanske verkar vara en liten sak, men för oss är det just nu hela världen. Idag har vi för första gangen hört Alexander säga "Alex" . Han är galet stolt över sig självo chhan blir helt vansinnigt glad sa fort han far ut ett ord. Lyckan är totalt! Det tog inte lang tid innan han började sätta ihop ord "Grön stol" "Ich- Alex" osv osv. Enormt för oss, jag är sa otroligt glad att jag vet inte vad!

En annan sak som gör mig glad är presenten jag fick av Lars, presentkort pa IKEA sa att jag kan fixa mitt badrum (+ lite till, hehe). Och ett nattlinne. Det är sa himla gulligt att han gatt igenom mina olika som jag har för att hitta rätt storlek, och sen gatt till kvinnliga underklädsavdelningen och valt ut ett. Det är kärlek det, haha.


Kommentarer
Jenny
2011-12-16 klockan 22:12:56

Du vet väl att många av de stora fysikerna började prata sent? Och med de generna Alex har, så känns det väl bra? Vissa barn som pratar sent är ju väldigt intresserade av att utforska världen och har inte tid att kommunicera med oss dumma vuxna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin