Ägd

Alex kom och ville ha ett äpple (självklart precis när jag placerat min bakdel pa en stol). Skär äpplet, urkärnar det, och ger det till honom. Placerar baken pa stolen igen. 10 sekunder senare kommer han tillbaka och vill ha det skalat. I ett försök att slippa resa mig igen, säger jag till honom att det gar inte, att alla skalare är i diskmaskinen (som han hjälpte till att sätta pa precis innan jag placerade baken pa stolen första gangen).  Hoppsan mamma säger han och lämnar rummet. Phew, äntligen far jag sitta ner. 10 sekunder senare kommer Alex in igen, säger inte ett ljud utan lägger bara sitt äpple och en skalare brevid mig. Vafan! Ungen ska inte se igenom mina vita lögner för tusan! Det var bara till att snällt ställa sig upp och skala det förbannade äpplet. Ägd av en 3 1/2 aring, och det känns inte bra. Maste ocksa undra exakt vad innebörden av Hoppsan mamma var för nat. Sag han igenom min lögn sa snabbt?

Kommentarer
mamma
2011-12-15 klockan 15:31:45

Gratta Lars från oss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin