Lekisstart

Idag var vi uppe med tuppen och det var en färväntansfull Alexander som tog pa sig ryggsäcken och gick till lekis. Lars mötte oss utanför (han tog en liten stund ledigt fran jobbet, första dagen vill ju inte han missa heller!) och sen gick vi upp och hälsade pa fröken. Tänkt var att jag och Isabella skulle bege oss hem efter en stund, men vi hann inte mer än ner i trappen förrän Alex kom och hämtade tillbaka oss. Och ja, är det sa han vill ha det sa är det sa det far bli, det är trots allt hans känslor som är det viktiga! Isabella hade dessutom riktigt kul (henne hade jag kunnat lämna utan problem, hehe) och det var en trött Bäbilla som somnade för en stund sen.

All "angest" som jag hade nu i nagra dagar är helt bortblast. Nej, Alex är inte den enda 3 aringen som inte är blöjfri (langt ifran!) och han klarade av att kommunicera hur bra som helst. Faktiskt mycket duktigare än manga andra av barnen. Och nej, jag var inte den enda Blattemorsan heller, hehe.

Nat som ocksa var skönt är att se andra barn och mammor "live". Se hur det faktiskt funkar i verkliga livet, och inte bara läsa genom olika bloggar och forum. Nu är jag ännu mer övertygad om att det är manga mammabloggar där ute som är rent fulla av skit försköna sanningen liiite väl mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin