Sa mycket att berätta

Men sa lite tid, hehe.

Kan börja med att säga att igar hade jag ett kort föredrag om Sverige pa tyskakursen. Pa tyska! Och det gick jättebra, himla kul faktiskt. Fick en massa beröm fran läraren, sant tycker vi om!

Alex har fatt nya skor. Och inte vilka som helst. Cars skor. Röda. Med Lightning McQueen (Han heter Blixten McQueen pa svenska tror jag? Alex kollar pa Cars pa engelska, det är antingen det, tyska eller turkiska, sa engelska far det blir). Igar när vi var i affären kom det en kille, han var väl en runt 5-6 ar gammal och bokstavligen slängde sig framför fötterna pa Alex. Jag fattade först inte vad han sysslade med och brydde mig inte sa mycket. Sen hör jag mumlet "Har du Lightning McQueen pa dina skor" "Har du det?" "HAR DU LIGHTNING MCQUEEN PA DINA SKOR?!?!?". Da fattade jag vad killen ville. Han kröp runt och en sekund var jag nästan rädd att han skulle slita av skorna fran stackars Alex fötter och springa iväg. Men efter att han sansat sig lite, gav han upp ett illvral "MAMMA MAMMA MAMMA HAN HAR LIGHTNING MCQUEEN PA SINA SKOOOOOOOOOOOORRRRRRR!!!". Da började det kännas lite pinsamt och vi gick snabbt ut fran affären, hehe. Men jag kan ju bara konstatera, att Alex är coolaste kille i stan byn.

Igar kom Lars med liite goda nyheter ocksa, han hinner komma hem ungefär 1 timmer pa kvällen innan han beger sig, jippie! Allt känns genast sa mycket snabbare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin