Dag och natt

Efter att ha haft tva lite jobbigare nätter än man är van vid förväntade jag mig liknande denna natten. Ack sa fel man kan ha! Alex somnade som vanligt runt 8, sen sov han hela natten som en liten prins fram till kl 4:30, och da vaknade han enbart för att jag rakade väcka honom när jag gick upp och kissade. Da vaknade Lars till och insag att Isabella hade kissat igenom bade blöja och pyjamas (hon sov hela natten hon med) och gick upp och bytade blöja pa henne. Vad var da problemet? Jo, han glömde stänga dörren till sovrummet, sa stackars Alexander trodde ju att det var morgon och dags att vakna när det blev ljust överallt. Da ville han ju bara upp och morgon mysa med pappa och blev skitsur när han insag att det inte var dags än. Tror det tog ungefär 30 minuter eller sa av bökande innan han sov igen.
Problemet sen var att vi hade läkarbesök kl 7:30 imorse pa sjukhuset (kan tycka att det är en ganska dum tid att sätta, men a andra sidan sa räknar de ju med att jag faktiskt skulle ha varit kvar pa sjukhuset fortfarande, och da är det ju inte en dalig tid längre). kl 7 lag bada monstrena som utslagna i sängen och det var med ett varmt hjärta som jag och Lars väckte dem. Vet inte om deras hjärtan var lika varma för oss när vi 10 minuter senare drog ut dem i bilen, haha.

I eftermiddag blir vi ensamma hemma igen, da Lars inte fick semester beviljat denna eftermiddagen... Jag väljer att inte nämna i ord vad jag tycker om den saken. Men vi ska nog klara oss en eftermiddag ensamma hemma utan pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin