Tyska kurs

I mandags började jag skolan, och det gick bra. Naja ibland kände jag mig lite uttrakad, och tva ganger kände jag för att gömma mig under en sten, men överlag var det bra. Fick beröm för bade uttal, och läraren fragade om jag var lite för bra för kursen. Jag har kanske mycket kunskap i ord och sa, men det är ju för att jag ska kunna prata som jag tar kursen. Men det verkar lovande iallafall, mestadelen av tiden. Orsaken till att jag ville gömma mig under en sten var först när det var tva stycken som inte visste vad ett verb är. Seriöst sa trodde jag att verb fanns pa alla sprak? Det var inte att de inte förstod vad det betydde, de visst helt enkelt inte vad det var! Efter manga minuter av försök att föklara ger läraren äta som exempel. En av de som inte visste verkligen hoppade i stolen ungefär "Jag vet jag vet jag vet" och säger hungrig. Da trodde jag att till och med läraren skulle ge upp, hehe.
Andra gangen var när hon fick förklara 1:a person, 2:a person och 3:e person och göra fina streckgubbar och förklara jag, du, han och hon. Seriöst igen, sa trodde jag att det var basic grammatik? Men annars var det som sagt bra, och det ska bli kul att ga dit igen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin