Middagskonversation

Häromdagen när vi grillade var min kyckling lite rosa, inte för att den inte var klar, utan för marinaden. Det startade följande diskussion:

A: Om jag äter ra kyckling, far jag salmonella da?
L: Ja, kanske.
A: Och hur mycket gar man ner i vikt?
L: Ungefär 15-20 kilo, pa ungefär 6 veckor.
A: VAAA?! Du skojar med mig? Och det enda jag behöver göra är att äta ra kyckling?
L: I princip, ja. Du spyr och far diarrè.
A: Alskar du mig fortfarande om jag har diarrè i 6 veckor?
Lars tittar lite smasurt pa mig.
L: Du är fan sjuk i huvudet.
A: Ja men da skaffar jag sana anti diarrè piller och väntar ut salmonellan.
L: Men da gar du inte ner i vikt...

Efter nagra minuter far jag ett eureka moment.
A: Jag ska fan skaffa mig bulimi. Da kan jag äta gott, OCH ga ner i vikt. Helt perfekt ju! OCH jag slipper diarrè!
Lars tittar riktigt riktigt surt pa mig nu, och jag haller tyst resten av middagen.

Kommentarer
Diana
2010-08-11 klockan 22:39:39    URL: http://decdia.blogg.se/

Jag har bulimi... det är bara det att jag glömmer bort att kräkas. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin