Far far tacka lamm

Ja, det ser bättre ut med den bokstaven som är ett a med en ring över. Men idag räddade Lars livet pa ett lamm. Eller var det ett far? Eller kanske en get? Seriöst, ska man se skillnad pa dem. Alla har hår (päls?, va fan..). Dessutom är jag glad att jag inte ser skillnad pa dem, det visar att jag inte har levt ute pa landet för länge. Ibland blir det för mycket och jag kan fa smärre sammanbrott över att bo ute pa landet, senast häromdagen när vi var tvungna att stanna bilen för att låta några kossor ga över vägen. Jag satt med huvudet mellan benen och hyperventilerade och sa "Jag klarar inte detta mer, jag maste bo i staaan""

Iallafall sa hade denna lilla stackars get/lamm/får fastnat med huvudet i staketet. Eller inte riktigt staket, utan snarare rep staket, sa ganska sa mjuk sak. Jag fick halvt panik och skrek pa Lars att han var ju tvungen att rädda den (tål verkligen inte att se djur fara illa). Och min tanke var att detta staketet brukar vara elektrifiserat (eller hur tusan säger man?). Och da tyckte jag ännu mera synd om get/lamm/fåret, tänk sa ligger den där och får konstanta elchocker i halsen. Sen kom nästa mycket ologiska tanke, hur många elchocker kan Lars ta innan det gör riktigt ont pa honom, och hur mycket tar han som människa innan får/get/ lammet är räddat? För det fanns ju inte en tanke pa att han INTE skulle rädda den, oavsett elchocker eller inte (det är dessutom snart dags att klippa Lars hår, sa det är egentligen inte sa farligt om det skulle stå upp, bara lite, för trimningen lite lättare.)
Iallafall sa lyckades Lars rädda den, och helt utan elchocker. Tror han var lite tacksam över det. Och sen jättestolt, att han räddade livet pa djuret. Det ska han vara!

Kommentarer
Jenny
2010-08-28 klockan 22:06:49

Så det är alltså Lars som är Stålmannen? Då förstår du väl att vi vill se en bild på den mannen I TRIKÅER.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin