Vi överlevde.

Japp som sagt, vi överlevde flzgresan (knappt, haha). Alexander somnade nästan direkt på planet och sov igenom hela starten. Han vaknade väl uppe i luften, men då var ju min värsta skräck över, nämligen att han skulle bli skrämd vid starten och skrika sig genom hela resan. Han skrek inte en enda gång, men han var lite allmänt jobbig att ha stilla i knät så länge. Som tur var hade vi en massa tyskar runt oss som hjälpte till att roa och underhålla honom.
Sen kom  det vanliga juxet med bagaget. När vi checkade in tyckte hon i disken att jag skulle ta med barnvagnen hela vägen till gaten och sen få den direkt vid gaten när vi klev av. Jag som var förberedd med bärfilt och allt tyckte kanske inte det var den bästa ideen men hon lyckades övertala mig. Och det blev ju riktigt jobbigt, säkerhetskontroll med en barnvagn, jo tjena! Sen när vi kliver av, tro inte att det står en barnvagn oc väntar pa oss, nej nej, den skulle komma på bandet säger dem. Jag väntar fint vid bandet, inte en barnvagn. Går till stort bagage utlämningen och väntade 1(!)timme, ingen barnvagn. Då kände jag ungefär att jag ville sätta mig ner och gråta. Pratade med en snubbe som sa att jag skulle ga och amnäla den försvunnen.... Suck! Får ga genom hela rummet igen och ner till helt andra sidan och förklara vad som hade hänt och skulle till att börja fylla i papper när det kommer en annan snubbe körande med min barnvagn! Helt otroligt dålig service måste jag säga, eftersom de lovade att jag skulle få den vid gaten. Och barnvagnen var helt oskyddad, innehållet i skötväskan låg lite här och där. Nej, när vi flyger hem, då skiter jag i vad dem säger, jag ska checka in barnvagnen!

Nu ska jag och Alexander iväg och åka pulka. Hej svejs!

Kommentarer
Annette
2009-02-17 klockan 00:04:28    URL: http://arom.blogg.se/

Du får se det positiva i resan haha ni klarade ju starten problemfritt iallafall ;) Men vet precis hur det känns när resan o bagaget liksom "Kraschlandar" Åkte för första gången utomlands för några år sedan och det blev sällskapsresan rakt igenom.. Bagaget helt borta i 3 dagar och där stod vi på Gran Canaria i 32 graders värme med nordiska vinterkläder.. Inget hit alls och snacka om att många av resenärerna tappade humöret.. Utom två muntergökar från Göteborg som var klapp kanon fulla. Så japp, Sällskapsresan i eget regi. Hoppas ni får en bra semester iallafall och att hem resan går lite smidigare. Ha det gott. /Annette

Annette
2009-02-17 klockan 00:07:38    URL: http://arom.blogg.se/

hmm spanade lite till på din sida.. Är det semester eller flytt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin