Vad säger man?

Idag trodde jag att jag skulle bli helt vansinnig. För nagra manader sen sa hade vi vattenläcka i varat sovrum, väggen var dyngsur i nagra timmar, men torkade efter ett tag. Vi ringde hyresvärden som skickade en kille och tittade pa det, och sa klart är det mest logiskt att ga upp till grannarna och kolla deras tvättrum, som ligger precis över varat sovrum. Idiotmamman som bor där sa att hon har ingen aaaaaning om det och nej de har inte haft nagra problem. Tänker inte mer pa det, kommer hem malare och malar väggen.

Nu för nagra dagar sen sa händer det igen! Inte lika mycket, men väggen är fuktig, och det är en liten flaga i taket som är lös. An en gang, imorse, kom en kille hit och kollade pa det, hade med sig en manick som mätte fukt. Da visar det sig att hela den sidan av sovrummet är fuktig och än en gang gar de upp och kollar hos grannarna. Da visar det sig att hela deras golv i tvättrummet är fuktskadat det med, sa killen kommer ner här och ringer till hyresvärden för att berätta. Da ringer det pa varan dörr, och där star grannidioten och berättar att hon precis ringt sin man, och att han sa att det kan vara samma sak som hände för 6 manader sen, att de hade översvämning av tvättmaskinen. Va i hlevete! Uppenbarligen da hade han försökt fixa det själv (!) och uppenbarligen da sa funkade det väl inte. Och de hade inte heller ringt till hyresvärden när detta hände, sa dem hade ingen aning om att de hade haft värsta översvämningen. Och varför nämnde dem inte detta när vi hade läckan förra gangen? Nej, jag är riktigt förbannad nu, för dettta innebär att imorgon kommer dem hit och gör ett hal i sovrumstaket (dock inte hela vägen upp till grannarna) för att se exakt hur illa det är. Detta som da hade kunnat förhindrats om äcklena bara hade hört av sig sist detta hände... Idioter!

Kommentarer
Evelina - blivande brud <3
2008-05-18 klockan 21:59:32    URL: http://evelinastrand.blogg.se

men det där är nog verkligen vad man gör det till tror jag med... jag menar, bebisar gråter, så är det ju! klart vissa är värre än andra, men jag tror inte jag skulle bryta ihop av lite skrik och gnäll =) det är det klart värt! Gissar jag på iaf =)
hade jag fått bestämma så hade personalen i bebisverkstan jobbat hårt nu hihi =)

hur var förlossningen? om du vill berätta?

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin