Packa väskan

Lars börjar bli lite smatt nervös nu när det kommer till bebisen. Mer nervös än vad jag är, med det är ju inte sa konstigt, har tänkt en massa pa det, att det maste vara jättejobbigt för blivande pappan under förlossningen och sa, känna sig otillräcklig och inte direkt veta vad man ska ta sig till. Allt fokus star ju pa kvinnan, jag tycker att man borde koncentrera sig lite pa pappan med, det är ju faktiskt omställning för honom med.

Iallafall sa har Lars börjat tjata pa mig nu att jag ska packa förlossningsväskan sa att vi är redo när det väl händer. Men jag är lite av asikten att det kan ju fortfarande ta 1 manad innan han bestämmer sig för att poppa ut, sa varför packa väskan redan? Sa nu har jag gjort en kompromiss. Jag har skrivit en tjusig lista till Lars, med allt som ska med i väskan och tydliga instruktioner om var allt finns. Sa när tiden väl är inne, skulle det vara sa att jag inte har möjligheten själv att packa, sa kommer han att kunna göra det. Käckt va!
Fast jag är inte alls säker pa att det var exakt detta han ville att jag skulle göra när han bad mig packa väskan idag... Petitesser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin