Onsdag hela veckan?

Imorse gick Lars upp kl 4, och körde hemifran vid 5:45. Han ska nämligen flyga till Düsseldorf pa glasmässa. Han kommer hem inatt nan gang, han trodde runt midnatt. Helt galet. Att säga att han jobbar mycket är en underdrift.
En vanlig dag kör han till jobbet runt 7 (det tar 7 minuter att köra) kommer hem kl 12 för lunch, sen tillbaka pa jobbet kl 13. Sen kommer han hem nan gang runt 18. Cirka 2 ganger i manaden (men ofta fler ganger) har han experiment och da kör han tillbaka till jobbet vid 21 och är där till 24-01 nan gang, beroende pa hur bra det gar. En gang i manaden har han kurs 2-3 dagar och sen sa händer det ibland att de far reklamationer sa att han far flyga till Spanien, Frankrike eller var det nu gäller.
Men vet ni vad? Jag klagar inte. Aven om det är langa dagar och ibland langa nätter, sa älskar Lars sitt jobb. Och det är tillräckligt för mig för att "sta ut" med att det är som det är. Varför ska jag klaga över nat som gör honom sa glad, som far honom att ma bra? Sen har han riktigt bra betalt. Hans lön ligger pa 120.000 chf/ ar (tror jag iallafall, far dubbelkolla, hehe). Ar ni intresserade av vad det blir i sek kolla forex. Men man far komma ihag, att lönenivaerna är mycket högra här, och det är ocksa dyrare att leva här, pa alla sätt och viss. Och även om skatten är lag sa tillkommer det en massa andra saker istället, sa i princip gar det pa ett ut.

Iallafall. Düsseldorf. Idag av alla dagar bestämmer sig Alex för att vakna kl 6 pa morgonen. Galenunge! Nu känner det som att denna dagen gar i snigelfart, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra resten av dagen, hehe. Atminstone är det riktigt fint städat här hemma!

Kommentarer
Jenny
2010-09-29 klockan 22:03:06

Jag säger bara Shit Pommes Frites! Jag är nästan heller aldrig hemma känns det som, men jag får bara lite över den schweiziska minimilönen. Det suger att vara ingenjör i Sverige.

Annika
2010-09-30 klockan 20:37:17    URL: http://cocci.blogg.se/

Lars letar för fulla muggar efter att anställa nan som blir hans högerhand. Tror nog att lönen landar runt 100.000 chf eller sa ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin