Höstredo

Ja det blir inte mycket aktivitet här inne, men är det sommar sa är det. Nu har vi dessutom bott här i 5 veckor (va??)och även om allt är uppackat och fixat sa är det en massa smapill att göra. Sen möbleras det fortfarande om med smasaker, antar att det är lite för höga krav att allt ska vara perfekt efter fem veckor ;)

Om ungefär 1 1/2 vecka börjar skolan och vi är helt klara och förberedda med allt. Kan inte första att jag har en förstaklassare och en tredjeklassare. När blev JAG sa gammal liksom? Fast mest av allt är jag sa nöjd med att faktiskt ha tva barn i skolan. Slippa blöja, helt enkelt slippa bebisar hehe. Alltsa jag är nog den minst bebisglada personen som finns. Det där med att njuta av första tiden, njae, inte sa mycket. NU däremot, nu njuter vi. Att kunna göra saker tillsammans utan stress. Häromdagen satt vi hemma pa kvällen och fick spontant infall att ga ut och dricka ett glas vin och äta glass. Tva minuter senare satt vi pa restauranten och beställde. Ja, vi bor ganska centralt. Sant som helt enkelt inte funkar pa samma sätt med mindre barn.

Och jag längtar efter höst. Idag är det kyligt i luften, runt 20 grader och med andra ord langbyxor och koftväder. Och jag känner att jag är redo för sant här väder nu. Redo att skicka barnen till skolan och ga rutiner igen. Redo att klippa navelsträngen liite mera. Och sa klart, redo för att aka till Grekland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin