Precis vad han behöver

Idag är första dagen pa Alex pasklov, och vi har en helt underbar morgon! Barnen är lugna och leker och busar, tittar lite pa TV och leker lite mera. Jag haller pa i tvättstugan. Lycka är att kunna hänga ut tvätten och lata den torka ute!

Helgen har varit perfekt den med. I fredags kom Oma och Opa hit pa middag, och efter middagen sa begav sig Lars och Opa iväg pa vin provning. Barnen somnade som tva stockar efter att Oma och Opa akte hem, och ja faktiskt passade jag ocksa pa att lägga mig tidigt, kände mig inte alls tip top under hela fredagen. Ja, ocksa var det ju fredag förmiddag ocksa, hihi. Alex hade OL med handbollen och pratade hela morgonen om att han ville leka med I pa eftermiddagen. Eftersom det var Lars som hämtade Alex efter orienteringen sa jag at honom att se om de kunde bestämma nat. Joda, när Alex kom hem berättade han jätteglad att han minsann skulle hem till I klockan 2. Alex var sa glad, första gangen som han leker hemma hos nan utan att jag och Isabella är med. Bestämde med I's mamma att Lars hämtade Alex kl 5, inga problem. Och oj vad jag älskar omradet de bor i! Det är som jag sa till Lars, inte bara vet jag nu att jag vill stanna i byn, nu vet jag var i byn, haha. Gick förbi ett hus som var sa jävla snyggt. Var tvungen att ringa Lars och berätta om det, kände mig svart i ansiktet av avundsjuka, haha. Väl hemma hann vi knappt innanför dörren förrän telefonen ringde. Det var A som undrade om Alex var hemma, hiih. Sa till honom att tyvärr är Alex hemma hos I. Och japp, när Lars hämtade upp Alex hos I, sa var A ocksa där. Sa jäkla goa ungar!
 
Lördag morgon begav vi oss till simhallen. Lars simmade och jag busade med barnen. Helt underbart sa hade vi i princip hela stället för oss själva. Nagra simmare, nagra aquajoggare, men det var allt. Alex passade pa att öva pa att bade dyka och simma. Eftermiddagen tillbringade vi ute pa altanen. Städade och fixade, jag putsade fönster och gjorde rent persienner. 
 
Igar hade vi egentligen planerat att aka och vandra, men Alex och Isabella ville sa gärna aka till Zoo, sa det fick bli det istället. Underbart väder, nästan 25 grader, och smockfullt pa Zoo saklart, hehe. Lejonen hade fatt ungar, sa jäkla gulliga! Jag har egentligen problem med Zoo och Cirkusar, men med tanke pa omständigheterna, maste jag säga att Zoo Basel är väldigt bra!
Efter Zoo begav vi oss hemat och fortsatte att fixa lite ute. Lars gjorde rent grillen och lät den brinna av lite. Oh vad gott det luktade, och vad sugen jag blev pa grillat, men nej, det känns lite väl tidigt att starta grillsäsongen redan. Igar kväll var vi trötta, hehe.
 
Idag tar jag barnen till Skogslekplatsen i eftermiddag, sen gar vi till affären och handlar det sista vi behöver inför Sverige. Barnen längtar redan hem, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin