Varkänslor

Idag är det underbart väder, och vi väntar bara pa att lunchlugnet ska vara över sa vi kan ga ut och leka. Jag och Isabella har redan varit och handlat, sa skönt att ha det gjort sa att man har hela eftermiddagen fri sen.

Helgen har varit lugn. I lördags akte vi in till L-thal och matade radjuren och getterna, barnen älskar verkligen det stället. Perfekt för en varig promenad. Sen tog vi en promenad genom L-thal, och jag passade pa att köpa ett shampoo. Tänkte prova nat nytt, och tog ett Kerastase. Vilken jäkla besvikelse. Ater igen lär man sig att dyrt är inte alltid bättre. Jag, som inte har sa himla langt har, hade riktiga problem med att borsta ut haret efter att jag tvättade det. Det är inte bra betyg för mig!

Igar tog vi det mest lugn tog en promenad i Wangen pa eftermiddagen, köpte med oss lite picknick. Perfekt slappesöndag helt enkelt.

 
I helgen väntar karneval. Vi hade redan planer pa att lämna barnen hos Oma och Opa sa vi kan köpa födelsedagspresenter. Da visste vi inte att det är karneval i byn, sa barnen är galet taggade. Alex vill klä ut sig till polis, och självklart hittar jag inte i hans storlek. Far kolla pa lördag och hoppas att det finns i Basel. Veckan efter är det dags för riktiga karnevalen i Liestal, och veckan efter är det dags för Basel. Vi ska försöka pricka in bada tva, hihi. Älskar karneval och känslan över det helan! Älskar ocksa att temperaturen gar upp och upp och kommer att na 16 grader snart. Ah vad jag älskar denna tiden pa aret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin