Dags att byta

Igar var jag hos tandläkaren, skulle laga ett hal och byta en fyllning. Smart som jag är googlade jag hur det känns att laga hal utan bedövning, och har typ haft hjärtklappning i flera dagar. Igar föreslog jag ocksa till Lars att vi skulle avboka tiden och latsas som ingenting. Av nan anledning lät han inte mig göra det.... haha. Väl hos tandläkaren förklarade jag vhur jag kände och hon tyckte direkt att vi skulle sätta bedövning. Merförsäljning eller vad? Jag tackade aterigen nej, och det är jag väldigt glad för. Det var ju verkligen inga problem alls! Väldigt obehagligt men inte smärtsamt. Det jag har mest problem med är trots att det hiskeliga ljudet i tänderna och det kommer ju med eller utan bedövning.
Mitt i allt sa blev hon typ skitsur över att jag FORTFARANDE har kvar mina visdomständer. Jag papekade fint att det är inte direkt läge at diskutera dem nu, efter att jag varit sa nervös över skälva proceduren som vi gjorde idag. När vi var klara sa hon att de maste väck (nej tack det är mina tänder!) och sa att vi nästa gang skulle göra en stor röntgen och sen boka tid för att ta väck dem. NEJ! Alltsa, jag har inga problem med tänderna, och jag är verkligen inte beredd pa att lägga sa mycket pengar pa att göra nat som jag tycker är ganska onödigt just nu. Det gör mig galet irriterad att hon inte kan respektera att jag säger nej hela tiden, utan försöker tvinga mig till nat som jag inte vill. OCH att börja prata om det när hon visste hur nervös jag var inför lagningen. Sen berättade Lars för mig att en san stor röntgen gar pa drygt 2000 kronor. Alltsa, nej. Och jag har tänkt länge att byta tandläkare och nu känner jag att det är dags. Och berätta för den nya att orsaken till att jag byter är för att hon inte respekterade mina visdomständer haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin