Far man lov?

Jag är sa förbannat jävla trött pa mina barn. Fast sant far man kanske inte säga högt? Den senaste manaden har varit bland den värsta hittills. Inte bara barnen, andra saker ocksa. Men mest barnen. Ar det inte det ena sa är det det andra, och det är konstant. alex beter sig helt för jävligt, hobbydöv sa att jag funderar pa att ta honom till doktorn och kolla hörseln, bara för att. Isabella beter sig som bara en trearing kan bete sig. Bada slass och sparkas (pa mig) och skriker och gapar (pa varandra). Isabella sa ända "Ga och dö" till Alex häromdagen, need I say more?
Fucking äntligen är snart sommarlovet slut. Pa mandag börjar Alex Kindergarden. Pa torsdag börjar Isabella Spielgruppe. Fattar ni vad detta innebär? Pa torsdag, är det fucking första gangen pa mer ä 5 ar som jag har 2 HELA TIMMAR (fattar ni!) helt för mig själv! Funderar pa att strunta i att träna, skita i dem jävla siffrorna pa vagen och lägga mig 2 timmar pa soffan och bara skita i allt. Lyssna pa tystnaden. Inget annat. Inte ha en diskussion med Alex. Förstar ni vilka diskussioner vi kan ha? Ungefär sahär:

A: Far jag ga ut?
Jag: Nej.
A. Varför?
Jag: För att det regnar ute.
A: Varför?
Jag: Vada varför?
A. Varför regnar det ute?
Jag: Vada varför regnar det ute? För att det regnar ute.
A: Varför?
Jag: Amen, jag vet väl inte?
A. Varför?
 
(ungefär här känner jag hur det börjar krypa i kroppen pa mig)
 
A. När slutar det regna?
Jag: Jamen det vet väl ite jag.
A. Varför? 
Jag: Kom igen nu.
A: Da far du ga och fraga regnet.
Jag: Du skojar väl med mig, jag kan väl inte fraga regnet när det ska sluta regna?
A: Varför.
Jag: (ç%=ç(*)ç(%ç)%(ç)=%(ç)%(ç*)%(*ç*=?)ç*
 
Sana diskussioner har vi om allt. Ibland undrar jag om snubben är helt jävla korkad eller om han gör det för att jävlas med mig. Nog för att man kan fraga saker, men det finns väl ända gränser. Och ja, jag har natt min gräns.Dessutom är det fredag, och jag dricker inte ens vin. Som att det är en bravad liksom. Men helt ärligt sa känner jag att det blivit alldeles för mycket alkohol pa kvällarna denna manaden, sa nu är det vatten som gäller nagra veckor. Vill ju trots allt inte bli alkis som Lars. Eller bli värsta a-lagaren, 50 plus med värsta ölmagen. 
 
Jag ber om ursäkt för klagandet, Och svordomarna. Men ibland maste det fan ut. Och ja, jag älskar mina Skitungar över allt annat. Aven om de gör mig HELT JÄVLA KNÄPP IBLAND.
 
 
En gang, för länge länge sen inte sa länge sen sag vi sahär glada ut....
 
 
 

Kommentarer
JoVi
2013-08-11 klockan 22:06:30

Hej! Hittade hit från kryddburken :) Såg att du skrev ett inlägg om racelette där, och tänkte att nu ska jag passa på! Passa på att fråga nån som kan vad och hur man använder sin racelettegrej på bästa sätt. Ja du hör hur okunnig jag är...det är nu 7 år vi fick den i present av några kompisar och den är fortfarande oanvända. Hur göööör man? Vad ska man ha för ost? Tillbehör? Hjälp! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin