6 manaders kontroll

Igar var jag med Isabella pa 6 manaders kontroll. Hon väger nu 8500 gram och är 69 centimeter lang. Följer sina kurvor helt perfekt! Alex var ocksa med, tillsammans med Svägerskan. Isabella skulle ju även fa spruta, och därför kändes det bäst att ha med nan som kunde ha hand om Alex sa att jag kunde fokusera 100% pa Isabella. Men stackars Alex blev helt till sig igar när jag visade honom plastret som Isabella fick pa laret. Han blev jätteledsen och pekade och sa aje aje aje. Tror det gjorde mer ont pa honom än pa henne. Efter läkarbesöket gick vi hem, at hemlagad pizza och Bej and Jerry`s till efterrätt. Svägerskan hann inte mer än att ga hem förrän Lars kom, hihi. De träffades och sa hej nere pa parkeringen.

Alex lyckades ocksa bränna sig pa en platta igar. Han klättrade, som vanligt, och jag hade precis värmt välling. Ringde och radfragade pappa om man kan ta kylspray pa, alltsa sant som man tar efter att man bränt sig pa stranden, och det tyckte han att vi kunde. Och det hjälpte jättebra. Men, eftersom Alex är som han är, sa kommer han ju ihag sana saker, sa idag hela dagen när han har slagit sig minsta lilla har han kommit och velat bli sprayad med kylsprayet. Fick förklara för lilla älskligen att det är kylspray, inte nat mirakelspray!

Nu är Lars iväg, och jag ska snart slänga mig i säng, da kommer han hem snabbare ju!

Kommentarer
mamma
2010-09-28 klockan 19:25:46

När ni var här blev ju Alex heldeppig när han fick plåster på sig. Nu verkar det vara räddande ängeln. Jag har sprayplåster hemma, vilken kombination för gullungen. Allt i ett så att säga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin