Stackars lilla flugan

Idag när Lars var hemma över lunchen satt Alex och busade med en fluga, antingen har han matat den med sina frukostflingor och fatt den tam, eller matat den sa att den var sa fet att den inte kunde flyga. Kallade pa Lars sa att han kunde fa se deras lek (Alex bankar flingor pa flugan som bara satt där och tittade ungefär). Sen kliade Alex sig i huvudet precis som man gör när man tänker, och tjong sa det sa ser man hur det gar upp ett ljus för honom. Han springer ut i köket, bade ajag och Lars undrade vad han skulle göra. Tillbaka springande kommer han med en brödkavel, och det tar en sekund ungefär innan det säger splatt, sen var det en väldigt platt fluga pa brödkaveln. I ärlighetens namn har jag nog aldrig sett en fluga sa platt tidigare, den var ocksa verkligen välbevarad. Jag rakar veta det eftersom Alex sprang runt med kaveln och visade upp flugan för bade mig och Lars och sa Uh- oh. Behöver jag säga att vi bada höll pa att dö av skratt. Självklart sorgligt för den stackars flugan, men atminstone fick han en smaskig sista maltid av frukostflingor.

Kommentarer
Jenny
2010-05-27 klockan 22:59:37

Hahaha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin