Helg!

Idag är det som nog ingen har missat, fredag, jippie! Det blir en lugn fredag kväll med fajitas till middag och slapp resten av kvällen. Fast det behövs efter denna morgonen. Alexander har lyckats försöka spola ner en bil i min toalett, en boll i Lars toalett, pilla ut batterierna ur fjärrkontrollen och har gömt ett av dem, hällt corn flakes över hela sig själv och hela köksgolvet. Ja, vi har haft fullt upp helt enkelt, hihi. Just nu sitter han spikat framför Mary Poppins (tror inte det finns en lat som jag inte kan innantill efter 2 veckor i rad) sa jag ska passa pa att städa upp lite efter honom och fixa lite annat.
Imorgon ska vi baka en massa schweiziska julkakor, för pa söndag kommer svärmor och svärfar hit pa kaffe. Efter det har Lars lyckats boka in oss pa middag hos hans pappa... Han fick höra en del väl valda ord fran mig angaende den planeringen!

Julgodiset jag gjorde igar blev sa jäkla gott! Det blev Nigellas fudge, och vitchokladtryffel med nan droppe pepparmintsolja i, som jag sedan doppade i mörk choklad. Helt underbart. Senare idag ska jag göra Booze balls till Lars, eller ja, mörk chokladtryffel med konjak. Sen har jag helt och hallet slut pa idèer när det gäller mer godis, hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin