Söndagsmiddag

Idag ska vi hem till Lars mamma och äta köttfärslimpa. Jag är lite smatt säker pa att jag nämnt det tidigare, men det är definitivt värt att nämna det igen.
Självklart skulle jag pa och göra saker komplicerade och erbjöd mig att ta med efterrätt, i detta fallet en mandeltarta, eller även känt som Oscar II tarta (eftersom detta uppenbarligen var hans favorit).
Fick lite varningar fran mamma att den är lite komplicerad att göra sa jag var lite nervös när jag började baka, men det gick ju hur bra som helst! Naja, fram till smörkrämen.... Den blev ju inte riktigt sa som jag kommer ihag att den ser ut pa tartorna mamma har gjort, utan den är ganska sa mycket uppsugen i kakan. Och det värsta är att vi kan ju inte provsmaka heller, för inte kan man komma dit med en halväten tarta?

Naväl, vi hoppas pa det bästa, och det är savitt jag vet en svensk tarta som inte existerar här, sa skulle de tycka att den smakar lite konstigt sa kan jag ju bara säga att det är exakt sa den ska smaka, men att den kanske inte passar schweiziska smaklökar. Slutet gott, allting gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin