Läbbigt

Idag bestämde vi oss för att aka och ta en välförtjänt yoghurtglass med jordgubbar. Det tar ungefär 45 minuter att köra dit, och värt varenda minut!

Pa vägen hem stannade vi till i skogen och lät Alexander springa fritt och busa av sig lite, och han älskade det.
Mindre kul var det när vi kom hem och Lars hittade en fästing pa Alex hals... Urs, vad orolig jag är nu, vi fick ju ut den, den var ju i princip helt färsk och hade inte lyckats gräva sig in ännu, men det finns ju fortfarande en liten risk för infektioner. Nu gäller det att ha uppsikt pa halsen, och ser vi minsta lilla rodnad sa blir det akut till sjukhuset. Det jobbiga är att jag läste upp om det, och det kan ta upp emot 20-30 dagar innan det visar nat. Snacka om att jag kommer att oroa mig!
Och vilken tur att Lars upptäckte den sa snabbt som han gjorde. Hur ofta kollar man igenom fästingar pa sma barn annars?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin